Toyota MyT

MyT Uppkopplade tjänster

Livet händer när du ansluter.

Oavsett om du befinner dig i eller utanför ditt fordon, kan du hålla full kontroll över din Toyota med MyT, en helt ny svit med uppkopplade tjänster tillgängliga via MyT-smarttelefonappen och MyT Multimedia på bilens multimediadisplay - utformat för att göra körningen säkrare och roligare.

MyT App

Håll kontrollen över din Toyota från din smartphone.


Med MyT-appen på din smartphone, vart du än går, kan du kommunicera med din bil. Planera resor hemifrån, hitta din bil, optimera din körning, ta emot föraranalyser och meddelanden om serviceunderhåll.

/
Skicka till bil

Planera en resa i lugn och ro hemifrån – eller i steget. Med MyT kan du skicka dina planerade resor direkt till bilens satellitnavigering*. När du startar bilen laddas resorna upp i satellitnavigeringen och du kan välja den resa du vill påbörja.

/
Vägledning efter parkering

Ibland är det inte möjligt att parkera i direkt anslutning till det resmål du angett i bilens satellitnavigering*. Efter du parkerat vägleder därför MyT appen dig, till fots eller på annat sätt, den sista biten till ditt slutmål.

Ladda ner MyT-appen här.

app store
google play store

MyT Multimedia

Intuitivt navigations- och underhållningssystem i bilen.


MyT Multimedia har realtidsnavigering, varning för fartkamera, bensinstationer samt POI (sevärdheter). MyT Multimedia inkluderar också stöd för Apple CarPlay och Android Auto, som gör att du kan ansluta, spela musik och använda smarttelefonappar på bilens multimediadisplay.

Trafikinformation i realtid

Beräknar din resa baserad på trafiken i realtid.
Håll dig uppdaterad om trafiksituationen på väg till din destination. Ditt navigationssystem i bilen anpassar sig till händelserna och föreslår alternativa rutter som matchar dina önskemål.  

POI car
Sevärdheter (POI)

Oavsett dina intressen, hitta det snabbare med Sevärdheter (POI).
Med våra intuitiva Google-drivna intressepunkter hittar du alltid aktuell information om vad som är tillgängligt nära dig.

MyT App
Varning för fartkamera

GPS-baserade varningar för hastighetskameror.
Du kommer aldrig att fångas upp av en hastighetskamera igen. Med vår teknik, Coyote och Cyclops, vet du alltid när du närmar dig en hastighetskamera och du kan till och med stödja funktionen genom att lägga till en ny oupptäckt hastighetskamera.  

MyT App
Bensinstationer

Tankning har aldrig varit enklare.
Hitta bensinstationer baserade på dina preferenser - vare sig det är priset eller det specifika företag som du har ett bränslekort hos. Du kan välja att tanka på din destination, på väg eller där det är närmast din nuvarande plats.  

MyT App
Google Street View

Vet vad du letar efter innan du kommer dit.
Med Google Street View kan du se en 360-graders vy över din slutdestination, så att du kan visualisera platsen innan och hitta den enklare när du kommer fram.  

MyT App
Parkering

Hitta parkering i närheten, på din destination eller på din rutt.
Gör ditt val beroende på pris, parkeringsföretag eller dess avstånd från din nuvarande plats.  

MyT App
Väder

Håll dig ett steg före vädret.
Kontrollera aktuellt väder och väderprognosen för din destination utifrån ankomsttiden. Du kan till och med ställa in dina favoritplatser så att du alltid vet hur vädret är just där.  

MyT App
Smarttelefonintegration

Med stöd för Apple CarPlay och Android Auto.
Håll kontakten medan du är i din Toyota med Apple CarPlay eller Android Auto. Du kan ansluta din smartphone, spela musik och använda dina favorit-smarttelefonappar på instrumentpanelen.  

Mer om MyT och uppkopplade tjänster

Det har aldrig funnits en bättre tid att köra Toyota. MyT Uppkopplade tjänster gör upplevelsen ännu smidigare och bekvämare, och ger dig kontroll över resan oavsett var i världen du kör.

Teknologi behöver inte vara krångligt. Vi har svaren på alla dina frågor om MyT Uppkopplade tjänster.

Med MyT Uppkopplade tjänster kan din bil kommunicera med världen utanför. Du kan köra smartare och mer effektivt. Vi har gjort det så enkelt och intuitivt som möjligt, men om du ändå skulle undra över något svarar vi gärna på dina frågor.

MyT Uppkopplade tjänster

Vad är MyT Uppkopplade tjänster?

MyT Uppkopplade tjänster består av MyT-appen och MyT Multimedia. Varje svit är värd för sin egen uppsättning funktioner, som gör körning säkrare och roligare, in och ut ur din bil.

Varför ska jag skapa ett MyT-konto?

Med ett MyT-konto kan du hantera ditt multimediasystem och få användbar information om din bil genom MyT-appen och Min Toyota kundportal.

Vilken är skillnaden mellan MyT-appen och Min Toyota kundportal?

Samma inlogg ger dig tillgång till både MyT-appen och Min Toyota kundportal.   

MyT-appen låter dig använda följande MyT Uppkopplade tjänster:   

• Hitta min bil 
• Skicka rutt till min bil
• Car-to-Door 
• Hybrid Coaching      
• Körstilsanalys        
• Bokning av service
• Påminnelse om service
• Servicehistorik 

My Toyota kundportal ger dig detaljerad information om din bil och låter dig köpa och hantera tjänster. Följande tjänster är tillgängliga i portalen:

• Historik om bilköp, bilägarinformation och orderspårning
• Skicka rutt till min bil
• Bokning av service
• Påminnelse om service
• Servicehistorik
• Fordonsinformation
• Ägarmunual
• Kartuppdateringar
• Hantera användarinställningar

Kan jag använda MyT Uppkopplade tjänster i en annan Toyota?

MyT-appen är bunden till bilens identifieringsnummer (VIN) och bilens ägare, så du kan bara använda de appanslutna tjänsterna i den bilen.

Du kan använda MyT Multimedia i en annan Toyota, så länge den har aktiverats och fortfarande är inom giltighetsperioden.

Kan andra familjemedlemmar använda MyT Uppkopplade tjänster?

Användningen av MyT App Uppkopplade tjänster är begränsad till ägaren av en bil, men fordonets identifieringsnummer (VIN) kan läggas till till flera konton.

MyT Multimedia kan användas av alla som kör den bilen.

Jag har en bil som bör ha MyT Uppkopplade tjänster tillgängliga, men jag tror att de inte är aktiverade. Vad ska jag göra?

MyT Uppkopplade tjänster består av MyT-appen och MyT Multimedia. Varje enhet är värd för sin egen uppsättning funktioner och måste aktiveras separat.

Om du är osäker på om din MyT App Uppkopplade tjänster är aktiverad, gå till MyT-appen. Klicka på hjulikonen som finns i det övre högra hörnet på startskärmen. Gå till "Inställningar" och välj fliken "Bil". Om du ser meddelandet "Aktivera anslutna tjänster" betyder det att de ännu inte är aktiverade. Du måste besöka din återförsäljare för att aktivera MyT App Uppkopplade tjänster.

Ett snabbt sätt att kontrollera om MyT App Uppkopplade tjänster är på, är att kontrollera om dina senaste resedetaljer visas på appens hemskärm.

För att aktivera MyT Multimedia uppkopplade navigationstjänster, anslut din smartphone till din bil, antingen med Bluetooth eller wi-fi och klicka sedan på fliken "Setup". Därifrån klickar du på fliken "Online", sedan "Toyota Online" -fliken och väljer ett befintligt konto. Ange dina MyT-kontouppgifter. När du anger dina uppgifter startar dina 3 års gratis service. Du kan kontrollera utgångsdatumet för din MyT Multimedia-prenumeration i Min Toyota kundportal.

Om du inte har ett befintligt konto kan du direkt skapa ett i din bil genom att välja alternativet "Nytt konto".

Hur ändrar jag mitt MyT lösenord?

Du kan ändra ditt lösenord i MyT-appen. Från hjulikonen, som finns i det övre högra hörnet på hemskärmen, klicka på "Inställningar"-menyn. Välj ändra lösenord och fyll i ditt aktuella och bekräfta det nya lösenordet och spara.

Om du har glömt ditt lösenord kan du begära ett nytt på inloggningsskärmen genom att ange din e-postadress.

MyT Appen

Med vilka operativsystem fungerar MyT-appen?

MyT-appen kan användas på både iOS- och Android-enheter.

Är MyT Uppkopplade tjänster tillgängliga för min bil?

MyT Uppkopplade tjänster finns för följande Toyota-bilar:

• Nya RAV4 (från november 2018 produktion)
• Nya Corolla (från och med januari 2019 produktion)
• Nya Corolla Touring Sports (från och med januari 2019 produktion)
• Nya Camry (från januari 2019 produktion)
• Nya Toyota C-HR (från oktober 2019 produktion)

Hur mycket kostar MyT Multimedia?

MyT Uppkopplade tjänster ingår i 10 år när du köper en Toyota som är kompatibel med MyT Uppkopplade tjänster.

Kan jag ha flera konton?

Nej. MyT-appens Uppkopplade tjänster är kopplade till bilägaren och bilens chassinummer (VIN). Endast ett konto kan användas med de uppkopplade tjänsterna.

Hur länge är MyT Uppkopplade tjänster aktiva?

MyT-appens Uppkopplade tjänster fungerar i 10 år. Toyota står för kostnaden för de data som används för att tillhandahålla de uppkopplade tjänsterna i 10 år, men MyT-appen fungerar även utan de uppkopplade tjänsterna.

Fungerar MyT Uppkopplade tjänster om jag köper en begagnad Toyota?

Om du köper en begagnad Toyota som stöder MyT-appens Uppkopplade tjänster måste du besöka din återförsäljare för att bekräfta att du är ägare till bilen. Därefter kan du aktivera MyT-appens Uppkopplade tjänster.

Var kan jag se aktuellt versionsnummer för MyT-appen på min mobil?

Så här gör du för att kontrollera versionsnummer:

      iPhone: öppna ”Inställningar”, tryck på ”Allmänt” och ”Lagringsutrymme”. Välj MyT-appen i listan för att se versionsnummer.

       Android: öppna ”Inställningar” och tryck på ”Appar och notiser”. Gå till listan över installerade appar på din enhet. Välj MyT-appen för att se versionsnummer.

Vi rekommenderar att du aktiverar automatisk uppdatering av MyT-appen. Vi lägger hela tiden till nya funktioner.

Hur laddar jag ned MyT appen?

Gå till iOS App Store eller Google Play Store och sök efter ”Toyota MyT App”. Appen kostar ingenting att hämta.

Hur skapar jag ett MyT Multimedia-konto?

Skapa ett konto direkt i MyT-appen och ange de uppgifter som appen ber dig om.

Du måste aktivera ditt konto med hjälp av det aktiveringsmeddelande du får via e-post innan du kan använda alla funktionerna i MyT-appen. För att använda uppkopplade tjänster måste dessutom din återförsäljare registrera dig som ägare till bilen.

Hur aktiverar jag MyT appen från min bil?

Klicka på kugghjulet uppe till höger på startskärmen. Gå till ”Inställningar” och välj fliken ”Bil”. Klicka därefter på ”Aktivera uppkopplade tjänster”.

• Om du får meddelandet ”ansluter” kommer du att kunna använda uppkopplade tjänster efter att du gjort två resor med bilen i över 10 km/h.
• Om du får meddelandet ”kontakta din Toyotaåterförsäljare för hjälp med att slutföra processen” måste du besöka din återförsäljare för att bekräfta att du är bilens ägare.
Mer information finns i vår användarguide.

Varför får jag meddelandet ”besök din återförsäljare” i MyT-appen?

Om du får meddelandet ”Besök din återförsäljare” i MyT-appen när du försöker aktivera MyT Uppkopplade tjänster innebär det att din e-postadress inte angivits som bilägarens e-postadress vid beställningstillfället. Därför måste du besöka din återförsäljare för att bekräfta att du är ägare till bilen.

Varför säger MyT-appen att jag måste vänta på aktiveringen trots att jag godkänt alla integritetsvillkor?

För att slutföra aktiveringen måste du göra 2 resor med bilen i över 10 km/h. Därefter kommer MyT-appens Uppkopplade tjänster att aktiveras och vara tillgängliga i appen.

När kan jag använda MyT-appens Uppkopplade tjänster?

Du kan använda dem dygnet runt. Data från bilen skickas till appen när motorn stängs av. Du kan se uppgifter om din senaste resa efter att du stängt av motorn. Eftersom mobilmottagning krävs för att skicka data fungerar det eventuellt inte t.ex. i underjordiska parkeringsgarage.

Jag kan inte se alla mina resor i MyT-appen. Var hittar jag dem?

Gå till ”Tjänster” och välj ”Körstilsanalys”. Välj fliken ”Alla resor” för att se tidigare resor och klicka på valfri resa för att se körstilsanalysen. Du kan också se uppgifter om din senaste resa på startskärmen.

Funktionen Skicka resa till bil fungerar inte. Resmålen överförs inte till mitt navigationssystem. Hur ställer jag in det?

Börja med att ange dina MyT-användaruppgifter i din bils multimediasystem. Sedan måste du koppla multimediasystemet till din bils chassinummer (VIN). Mer information finns i vår användarguide nedan.

Slutligen måste du koppla upp multimediasystemet till internet via Bluetooth. Därefter fungerar funktionen Skicka resa till bil. Mer information finns i vår användarguide nedan.

Jag har inget navigationssystem i min bil. Kan jag använda funktionen Skicka resa till bil ändå?

Funktionen Skicka resa till bil kräver ett navigationssystem för att fungera.

Hur fungerar Vägledning efter parkering?

Vägledning efter parkering hittar du på MyT-appens startskärm. Funktionen är tillgänglig i din bils navigationssystem när du parkerar en bit från ditt resmål.

Mer information finns i vår användarguide.

Hur fungerar Privat läge?

Privat läge finns tillgängligt i MyT-appen under ”Inställningar”, där du enkelt kan aktivera eller stänga av funktionen. När du aktiverar privat läge stängs GPS-funktionen av och vi kan inte längre spåra din bils position. Mer information finns i vår användarguide nedan.

Vad gör jag om jag säljer min Toyota?

Ta bort bilen från ditt MyT-konto. Avbryt inte ditt konto, eftersom alla framtida Toyota-bilar som du äger kan läggas till på kontot. Kom ihåg att informera den nya ägaren om att bilen är utrustad med MyT App uppkopplade navigationstjänster .

Hur stänger jag av MyT-appens Uppkopplade tjänster?

Om du tillfälligt vill stänga av MyT-appens Uppkopplade tjänster kan du aktivera Privat läge för att stänga av GPS-funktionen.

Om du vill avsluta MyT-appens Uppkopplade tjänster permanent klickar du på kugghjulet. Välj ”Inställningar” och gå till fliken ”Bil”. Där kan du stänga av MyT-appens Uppkopplade tjänster permanent.

Vad händer om jag tar bort bilens chassinummer från mitt MyT-konto? Slutar tjänsterna att fungera då?

MyT-appens Uppkopplade tjänster slutar att fungera om du tar bort din bils chassinummer (VIN) från ditt konto.

Kan jag ta emot data som återstående bränslemängd? Eller se om dörrarna är låsta?

De tjänsterna är inte tillgängliga för tillfället, men vi arbetar ständigt med att lägga till nya uppkopplade tjänster i MyT-appen. Vi uppdaterar appen regelbundet, så se till att du alltid har den senaste versionen. Det enklaste sättet är att aktivera automatisk uppdatering i din appbutik.

MyT Multimedia

Vad är MyT Multimedia och vad har den att erbjuda?

MyT Multimedia innehåller flera navigeringstjänster online, som tillhandahåller användbar information i realtid, till exempel trafikinfo och varning om hastighetskameror på vägen.

Dessa funktioner kräver ett fungerande internet. Du måste ansluta din mobila enhet (med wi-fi eller Bluetooth-tethering) eller annat Wi-Fi.

Varje ny Toyota har tre års gratis kartuppdateringar för navigationssystemet, liksom andra tjänster som:

• Realtidstrafik
• Coyote
• Google Streetview
• Sevärdhet
• Bränsle
• Parkering
• Väder


Mer information finns i våra instruktioner för hur du aktiverar anslutna tjänster för online-navigering och hur du använder dem. Infoga länkar till Hur man aktiverar anslutna tjänster för online-navigering och hur man använder anslutna tjänster för online-navigering.

MyT Multimedia innehåller även smartphone integration. Det gör att du kan ansluta din smartphone (kompatibelt med iOS & Android) i din bil. Du kan ansluta och använda favorit appar, som t ex Spotify, WhatsApp, Audible, Google Maps och Waze, och kontrolleras via Siri Voice Assist eller OK Google.

Vissa modeller (den nya C-HR, Yaris och AYGO, beroende på vilka betyg/alternativ som tas (NMSC: s lokalisering för klasskompatibilitet), den nya Supra *) är kompatibla med Apple CarPlay och Android Auto.
*Bara kompatibelt med Apple CarPlay och Android Auto

Varför behöver jag en internetanslutning för MyT Multimedia online-anslutna tjänster? Hur skiljer det sig från normal navigering?

Inbyggda navigationssystem tar emot data från en GPS-satellitsignal. MyT Multimedia kräver en online-anslutning för att ta emot nödvändig data för realtidstrafik, Coyote (där det finns tillgängligt), Google Streetview (där det finns tillgängligt), väder, bränsle, parkering och online POI.

Är min bil kompatibel med MyT Multimedia?

Alla Toyota-modeller som för närvarande är till försäljning inkluderar navigeringstjänster online. Men AYGO och Supra har sin egen uppsättning anslutna tjänster.

Smarttelefonintegration är tillgänglig på vissa nuvarande generationers Aygo-modeller, vissa nuvarande generations Yaris-modeller, den nya Supra (fungerar bara med Apple CarPlay) och nya C-HR-modeller från och med 19 oktober-produktion (NMSC: s lokalisering för klasskompatibilitet). Kontrollera med din återförsäljare för att se om smarttelefonintegration är tillgänglig.

Hur mycket kostar mitt MyT Multimedia?

De första tre åren för MyT Multimedia-navigeringstjänster online är gratis. Efter det kan du teckna en prenumeration. Vårt Map Care-paket innehåller alla våra kartuppdateringar och relaterade onlinetjänster och servicepaketet innehåller våra onlinetjänstfunktioner. Du kan teckna en prenumeration i vår e-butik. Kontrollera e-Store för de senaste priserna.

Vad händer när de 3 åren med gratis MyT Multimedia är slut? Får jag ett meddelande?

Du får ett meddelande för ditt multimediasystem på skärmen i bilen, 30 dagar innan den fria treårsperioden slutar.
I e-Store kan du förnya Map Care-paketet för antingen 1 eller 3 år. När du förnyar vårt Service Pack kan du välja mellan 1, 2 eller 3 år. Kontrollera e-Store för priser.

Vad är e-Store och var hittar jag den?

Du kan nå e-store via multimediasystemet i din bil eller på Min Toyota. Om du besöker e-store via vår kundportal Min Toyota kan du köpa de tjänster som MyT Multimedia erbjuder. Du kan också kontrollera statusen för dina befintliga prenumerationer i e-butiken. Välj fliken ”Köpt” i e-butiken för att se vilka prenumerationer som är aktiva och hur lång tid som återstår av dem.
Om du besöker e-store via multimediasystemet i din bil kan du ladda ned tjänster som Coyote (om du tidigare köpt den via portalen). För att komma till e-store klickar du på menyn, går till apparna och väljer ”I bilen”.

Hur köper jag tjänster från My T Multimedia?

Du kan köpa tjänster från My Toyota kundportal. För att se vilka tjänster du redan har, klicka på "Köpt".

Jag har köpt en begagnad Toyota. MyT Multimedia och uppkopplade tjänster är redan aktiverade. Behöver jag återaktivera dem?

Du kan använda tjänsten direkt, bara du kommer ihåg att dela din internetuppkoppling via Bluetooth. Vi rekommenderar dock att du anger dina användaruppgifter för MyT/Min Toyota för att koppla multimediasystemet till ditt konto. Då kan du också köpa tjänster eller kartpaket från portalen och använda Skicka resa till bil från MyT-appen.

Hur skapar jag ett My T Multimedia-konto?

Samma konto används för både MyT-appen och Min Toyota Portal. Om du inte har ett konto, rekommenderar vi att du laddar ner appen och skapar ett därifrån.
Du kan också skapa ett konto via multimedia (du måste acceptera användarvillkoren inom 14 dagar i Min Toyota Portal).

Hur aktiverar jag MyT Multimedia och uppkopplade navigationstjänster ?

Du kan aktivera det via multimediasystemet i din bil. Observera att din bil måste vara ansluten till internet, antingen genom Bluetooth, Wi-Fi eller till och med genom att använda Wi-Fi från ditt hem (om din bil är parkerad inom räckvidden), eftersom de tjänster som erbjuds av MyT Multimedia är internetbaserade. För en stegvis beskrivning, läs guiden.
När du är ansluten börjar de 3 gratisåren för navigering online-anslutna tjänster. Om du inte aktiverar multimediasystemet kommer du inte att kunna använda de här tjänsterna.

Hur kan jag ställa in en Wi-Fi-anslutning genom att ansluta Wi-Fi i min bil?

Alla nya Toyota-bilar är inte kompatibla med Wi-Fi-koppling, dock är alla nya modeller kompatibla med Bluetooth-uppkoppling.

Gå till menyn för ditt multimediasystem och tryck på 'Setup', sedan 'Wi-Fi' och 'Slå på Wi-Fi power'. Välj ditt nätverk, ange lösenordet och välj 'OK'. När det är klart får du ett meddelande om att navigationssystemet är anslutet sig till hotspot.
Du hittar en steg-för-steg-guide nedan.

Hur kan jag ansluta Bluetooth?

Gå till menyn för ditt multimediasystem och välj "Inställningar". Välj sedan 'Bluetooth-anslutning' och följ stegen för att ställa in nätverksanslutningen. Sedan måste du aktivera Bluetooth-anslutning på din smartphone. Du hittar en steg-för-steg-guide nedan.

Hur installerar och aktiverar jag Coyote?

Gå till menyn i ditt multimediasystem och gå till e-Store, välj "I bil" (du behöver en online-anslutning och måste vara inloggad). Välj Coyote-appen och välj "installera". En pop-up kommer visas när Coyote är installerat. När du öppnar den väljer du "OK" för att starta den automatiskt. Coyote visas nu alltid som tillgänglig under "appar".

Observera att Coyote endast kan användas efter att du har kört 200 km i bilen.

För mer information, besök vår guide.

Hur fungerar Apple CarPlay och Android Auto?

Apple CarPlay kan aktiveras genom att ansluta din iOS-enhet till bilens USB-port. I infotainment-enheten klickar du på "meny"-knappen och klickar sedan på "CarPlay".

Android Auto kan aktiveras genom att först ladda ner Android Auto-appen. Anslut sedan din Android-enhet till bilens USB-port. Klicka på "meny"-knappen i infotainment-enheten och klicka sedan på "Android Auto".

Kan jag använda Google Maps, Waze eller Spotify i min bil?

Förutsätter att du har en online-anslutning med din smartphone. Du behöver också en kabel för att ansluta din smartphone till din bil. Om du har en Android-telefon måste du installera Android Auto-appen. Apparna kommer då att vara tillgängliga via menyn 'Android Auto/Apple Car Play' på infotainmentskärmen.

Nya Toyota C-HR, nuvarande generationen av Yaris (vissa modeller), nuvarande generationen av AYGO (vissa modeller) och Supra (endast med Apple bilspel) erbjuder smartphone-integration.

Hur aktiverar jag Resor som skickas till bil från MyT-appen?

Med funktionen "Resor som skickas till bil" kan du i förväg förbereda dig för din resa genom att söka efter vägbeskrivning på din mobila enhet och sedan skicka den till din bil. Du behöver en bil med navigationsfunktionen in-car och ett MyT-konto med din bil registrerad på ditt konto.

För att aktivera den här funktionen måste du koppla din bil till ditt MyT-konto.

Du kan göra detta på två sätt:

• I din bil, med Bluetooth eller trådlöst nätverk aktivt, klicka på 'Set-Up' i multimedia. Gå till fliken "Online" och välj "Toyota online" och sedan "Befintligt konto". Ange dina MyT-referenser. Du måste sedan gå till MyT-kundportalen. Du har fått meddelandet "vi hittade ett nytt enhets-ID". Bekräfta, så är du klar.
• Du kan också aktivera funktionen "Resor som skickas till bil" direkt i appen genom att gå till bilmenyn, välja hjulikonen, gå till "Inställningar" och sedan välja fliken "Bil" och registrera ett multimediaenhetsalternativ. Följ instruktionerna i din app och notera att du måste vara i bilen för att slutföra anslutningssprocessen.

För mer information, besök vår guide.

Hur uppdaterar jag mjukvara och kartor? Sker det automatiskt?

Uppdateringar av kartor är möjliga med de senaste multimedia-systemen för 2019, aktiverade i e-Store för de senaste kompatibla modellerna. För mer information, se vår instruktionsguide.
Du kan också uppdatera ditt system manuellt genom att ladda ner uppdateringar från My Toyota Portal e-Store, spara dem på ett USB-minne och ansluta det till din bil.

Vilket är bästa sättet att planera en resa?

Du kan använda funktionen "Resor som skickas till bil" i MyT-appen för att planera din rutt. Gå först till fliken "Tjänster", välj "Dela till bil", klicka på vart du vill åka och ange adressen, sedan kan du programmera en resa med upp till 9 stopp och en slutdestination genom att klicka på knappen "+". Tryck sedan på "skicka till bil".

När du är i bilen; se till att du har en Wi-Fi-anslutning. Det enklaste sättet är att koppla Bluetooth till din smartphone. När en internetanslutning har upprättats i din bil kan du ladda ner resan. Gå till favoritdestinationerna i multimediaenheten, så hittar du din förplanerade resa.

För nya modeller som RAV4, Corolla, Camry och C-HR kan resan/rutten hittas under favoritmenyn. För mer information, se våra instruktionsguider för how-to på How to Share to car och How to find in-car och Share to car journeys.

När startar min kostnadsfria 3-årsperiod i MyT Multimedia?

Din 3-årsperiod startar då du lägger in MyT-referenser i infotainment-enheten.

Hur kan jag kontrollera utgångsdatumet för mina abonnemang för Map Care och MyT multimedia-tjänster?

Du får ett meddelande på skärmen för din multimedia i bilen, varje vecka under 30 dagar innan den kostnadsfria 3-årsperioden upphör. 15 dagar innan den fria 3-årsperioden slutar får du samma meddelande varje dag. När din 3-årsperiod är slut visas ett meddelande varje gång du försöker använda appen.

Mer om Toyota Service

Toyota Instruktionsfilmer Instruktionsfilmer Vill du lära dig hur du får ut det mesta av våra tillbehör och andra produkter? Våra instruktionsfilmer hjälper dig med allt från att kolla torkarbladen till att byta däck. Bättre samhälle Bättre samhälle Toyotas engagemang för miljön har alltid sträckt sig utanför den egna verksamheten. Som samhällsmedborgare har vi ett ansvar mot planeten vi bor på, och vill bidra till ett hållbart samhälle i samklang med naturen. Toyota Miljöledarskap Miljöledarskap Vi bryr oss om miljön, det är grundläggande för oss och vår verksamhet. Vi strävar efter att ständigt minska den påverkan vår verksamhet har på omvärlden och har konsekvent banat väg för ny teknologi, samt nya produkter och arbetssätt som är snällare mot miljön och bidrar till ett mer hållbart samhälle. Miljöutmaning - Environmental Challenge 2050 Miljöutmaning - Environmental Challenge 2050 Målen för 2050 är helt i linje med vår globala vision, där vi alltid strävar efter ett förverkligande av en hållbar samhällsutveckling genom bättre bilar, bättre tillverkning och bättre samhällen. Vi vill leda vägen mot en säker och hållbar mobilitet. Det är The Toyota Way.
Inställningar för cookies

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på www.toyota.se och för att optimera och personifiera innehåll på vår webbplats och i vår annonsering. Läs mer och anpassa dina inställningar eller godkänn för standardinställningar. Välkommen!