Vanliga frågor

angående Min Toyota

Här har vi samlat de vanligaste frågorna kring Min Toyota. Klicka på frågan för att se svaret.

Vanliga frågor om Min Toyota

Hur lägger jag till min bil på min profil?

När du lägger till och verifierar din bil på ditt konto så kan du se din servicehistorik*, specifikationer på din bil, översikt över dina resor** och mycket mer. Om inte systemet kan läsa ditt registreringsnummer, så registrera din bil via chassinummret istället. Du hittar chassinumret på ditt ägarbevis.
*gäller endast bilar med elektronisk servicebok
**gäller endast uppkopplad bil

Hur registrerar jag min navigationsenhet?

Jag har bytt bil, hur gör jag för att få ta bort den gamla och lägga till min nya?

Jag äger flera Toyota, kan jag registrera alla på samma konto?

Jag har en ny e-mail, hur byter jag till den nya?

Om du har bytt e-mail så kan du ändra informationen till vart utskick och lösenordsbyte skall skickas. Men ditt inloggnings-id kommer i fortsättningen att vara densamma. Här hittar du instruktion på hur man byter e-mail adress. Om du vill ha ett konto där även inloggnings id är den nya e-mailen så behöver du makulera det gamla kontot och skapa ett nytt. Samtlig information som du har lagt till din profil kommer då att raderas.

Jag har flyttat, hur byter jag adress på min profil?

I denna pdf kan du läsa om hur du byter hemadress på ditt konto.

Vart hittar jag den digitala instruktionsboken?

Om du har lagt till och verifierat din bil så hittar du instruktionen när du klickar på ”Min Bil” i din profil. Du hittar den uppe i högra hörnet, ”Min Toyota” följt av ditt namn.
Om du vill göra en allmän sökning på din bil eller en annan modell så hittar du det här.

Hur ser jag min digitala servicehistorik?

Toyotas digitala servicebok, TES (Toyota Electronic Service book), är en ersättare till den fysiska serviceboken som äldre bilar har. Toyota modeller i Sverige har elektronisk servicebok från 2007*.
En elektronisk service bok är tryggare, säkrare och kan inte förloras. För att se din historik så behöver du verifiera ditt ägarskap av din bil.
Hur du verifierar din bil kan du läsa om i pdf.
Saknar du eller har frågor om din servicehistorik på Min Toyota ska du ta kontakt med din återförsäljare eller den fristående verkstad som har utfört service på din bil.
*några modeller har elektronisk servicebok från 2006

Jag har tekniska frågor kring min bil, vill boka provkörning eller ha prisuppgifter

Kontakta din återförsäljare för mer information. Hitta din närmaste återförsäljare här.

Jag kan inte följa min bil som jag precis har köpt

Vänligen kontakta din säljare där du har köpt bilen. Kontaktuppgifter hittar du här.

Jag vill ladda ner Toyota appen, hur gör jag det?

Appen heter "My T" och du hämtar hem den på din smart enhets app butik.

Jag hittar inte svaret på min fråga ovan

Om du har andra frågor angående ditt konto på Min Toyota portalen så är du välkommen att kontakta Min Toyota Support via formuläret här.
Om du har övriga frågor angående din bil (service, köpa produkter, provkörning, nya modeller osv) så kan du kontakta din närmaste Toyota återförsäljare här.

Vanliga frågor om Toyota Financial Services

Kan jag överlåta mitt finansieringsavtal?

Det går bra att överlåta ditt kontrakt. Kontakta vår kundservice per e-post: kundservice@toyotafs.com eller på telefon 08-622 35 20 så hjälper kundservice dig vidare med ärendet.

Kan jag betala via autogiro?

Ja. För att börja betala via autogiro behöver du fylla i en anmälningsblankett. Lägg ansökan i ett kuvert och skicka den till Frisvar, Toyota Financial Services, Kund nr 122 060 500, 172 20 Sundbyberg. Du behöver inte frankera kuvertet, utan vi betalar portot.

Om du inte har möjlighet att skriva ut blanketten är du välkommen att återkomma per e-post eller kontakta oss på telefon 08-622 35 20, så skickar vi ut en ansökan per post. När autogirot är godkänt kommer det tydligt att anges längst ner på fakturan att beloppet överförs via autogiro. Om du under tiden får ett förtyckt inbetalningskort ber vi dig använda det så länge.

Kan jag betala via e-faktura?

Nej, tyvärr finns inte möjligheten att betala via e-faktura hos oss än. Det är något vi ser över, men vi kan i dagsläget inte säga när den tjänsten kommer att vara tillgänglig. Däremot går det bra att betala via autogiro. För att börja betala via autogiro behöver du fylla i en anmälningsblankett. Lägg ansökan i ett kuvert och skicka den till Frisvar, Toyota Financial Services, Kundnr 122 060 500, 172 20 Sundbyberg.

Du behöver inte frankera kuvertet, utan vi betalar portot. När autogirot är godkänt kommer det tydligt att anges på fakturan att beloppet dras via autogiro. Om du under tiden får ett förtyckt inbetalningskort ber vi dig använda det så länge. Aviavgiften kommer i samband med att du går över till autogiro att reduceras.

Hur gör jag om jag vill lösa mitt avbetalningskontrakt i förtid?

Det går bra att slutbetala ditt avbetalningskontrakt i förtid. För att göra slutbetalningen till oss kan du använda dig av inbetalningsuppgifterna på din senaste faktura. Du kan använda samma bankgironummer och OCR-nummer; det är bara för dig att ändra beloppet till det aktuella lösenbeloppet.

Hur gör jag om jag vill lösa mitt finansiella leasingavtal i förtid?
För att lösa ditt avtal i förtid behöver du göra en inbetalning till vårt bankgiro 5170-7404. Som referens vid inbetalningen anger du ditt kontraktsnummer, bilens registreringsnummer samt ordet "lösen". Efter att inbetalningen har registrerats hos oss kommer vi att ställa över bilen på er, och Transportstyrelsen kommer då att skicka ut ett registreringsbevis till er. För att du ska få det korrekta lösenvärdet så rekommenderar vi att du kontaktar vår kundservice.

Vad är standardräntan?
Vår standardränta är för närvarande 4,95% (oktober 2014). Vi rekommenderar att du kontaktar din närmaste återförsäljare för att få ett korrekt finansieringsförslag eftersom det är beroende på den bil och utrustning som du väljer. Avvikelser från vår standardränta kan också förekomma under tidsbegränsande kampanjer eller för vissa bilmodeller.

Frågor om Privatleasing

Toyota Flex Privatleasing är ett hyresalternativ där du efter sedvanlig kreditprövning kan få köra en helt ny bil utan att betala något i förskott. Det innebär att du varken behöver lämna någon bil i inbyte, sälja värdepapper eller ta av sparkapitalet för att finansiera bilen. Med privatleasing slipper du även oroa dig för värdeminskning eller försäljning av bilen, eftersom den återlämnas vid avtalets slut.

I Toyota Flex Privatleasing ingår service och vägassistans. Du hyr bilen under 36 månader. Leasingavgiften per månad är densamma under hela hyresperioden och avgörs av bilmodell, eventuell extrautrustning och hur många mil du förväntas att köra per år. Det enda som kan påverka leasingavgiften är eventuella ränteförändringar eller ändrad körsträcka.

Läs mer om ...

Toyota Instruktionsfilmer Instruktionsfilmer Vill du lära dig hur du får ut det mesta av våra tillbehör och andra produkter? Våra instruktionsfilmer hjälper dig med allt från att kolla torkarbladen till att byta däck. Bättre samhälle Bättre samhälle Toyotas engagemang för miljön har alltid sträckt sig utanför den egna verksamheten. Som samhällsmedborgare har vi ett ansvar mot planeten vi bor på, och vill bidra till ett hållbart samhälle i samklang med naturen. Toyota Miljöledarskap Miljöledarskap Vi bryr oss om miljön, det är grundläggande för oss och vår verksamhet. Vi strävar efter att ständigt minska den påverkan vår verksamhet har på omvärlden och har konsekvent banat väg för ny teknologi, samt nya produkter och arbetssätt som är snällare mot miljön och bidrar till ett mer hållbart samhälle. Miljöutmaning - Environmental Challenge 2050 Miljöutmaning - Environmental Challenge 2050 Målen för 2050 är helt i linje med vår globala vision, där vi alltid strävar efter ett förverkligande av en hållbar samhällsutveckling genom bättre bilar, bättre tillverkning och bättre samhällen. Vi vill leda vägen mot en säker och hållbar mobilitet. Det är The Toyota Way.
Vi använder cookies på vår webbplats

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats, för att leverera tjänster och verktyg från tredje part, för att hjälpa oss förstå och förbättra hur webbplatsen fungerar och för annonsering. Vi rekommenderar att du behåller alla dessa cookies, men om du inte samtycker kan du enkelt ändra det genom att klicka på valet av cookieinställningar nedan. Fullständiga uppgifter finns i vår cookiepolicy.