Vanliga frågor

angående Min Toyota

Här har vi samlat de vanligaste frågorna kring Min Toyota. Klicka på frågan för att se svaret.

Vanliga frågor om Min Toyota

Glömt lösenord?

För att ta del av information kring ditt användarnamn samt för att sätta ett nytt lösenord vänligen använd dig av funktionen för "Skapa nytt lösenord" som du finner i samband med inloggningsfunktionen

Jag har bytt e-postadress.

Det ändrar du under "Mina kontaktuppgifter". Vi kommer att använda din Min Toyota-mejl för Min Toyota-kommunikation. Du kan lägga till flera mejladresser nedan och välja favorit.

Jag har tekniska frågor kring min bil eller andra Toyotamodeller, vill boka provkörning eller ha prisuppgifter.

Jag vill inte ha e-post med erbjudanden eller servicepåminnelser.

Dessa inställningar kan du själv ändra på sidan Min profil samt under Din Bil.

Hur registrerar man sig?

För att registrera dig på Min Toyota så går du in och väljer "Logga in" i menyn. Lite längre ner på sidan klickar du på "Behöver du registrera dig?" och sedan fyller du i alla dina personuppgifter. Observera att ditt lösenord måste bestå av minst 8 tecken.

Har du frågor angående din servicehistorik?

Saknar du eller har frågor om din servicehistorik på Min Toyota ska du ta kontakt med din återförsäljare eller den fristående verkstad som har utfört service på din bil. Dessa skall sedan 1 januari 2008 registrerat all service som är utfört på Toyotas bilar i Toyotas Elektroniska Servicebok. Informationen lagras centralt hos Toyota och är ingenting vi på Min Toyota kan göra ändringar i.

Bonuspoäng

För att få reda på antal poäng i bonusprogrammet ber vi dig kontakta din återförsäljare.

Jag äger mer än en Toyota. Ska jag registrera flera Min Toyota konton?

Nej, du ska inte registrera flera konton. Du kan för närvarande lägga till upp till 10 fordon till ditt konto.

Registrera din navigationsenhet

Under Min Toyota, i det röda fältet väljer du knappen "Hur du registrerar dig". Du kan även lägga in enheten genom att gå in under sektionen "Min bil" och välja fliken "Multimedia" efter att bilen är tillagd. Registrera din navigationsenhet genom att följa anvisningarna i fliken ”online” och ange enhetens ID från din bils multimediasystem. Du får fram enhetens ID i bilen genom att välja ”setup”, ”allmän” och sedan scrolla ned i listan och välja ”systeminformation”. Om din bil har Toyota Touch 2 med Go eller Toyota Touch 2 med Go Plus kan du även registrera från bilen.

Hittar våra system inte ditt registreringsnummer?

Om systemet av någon anledning inte hittar ditt registreringsnummer kan du prova att lägga in ditt Chassinummer. Det hittar du på ditt registreringsbevis eller i din bil.

Övriga frågor

Har du övriga frågor kan du kontakta oss här.

Vanliga frågor om Toyota Financial Services

Kan jag överlåta mitt finansieringsavtal?

Det går bra att överlåta ditt kontrakt. Kontakta vår kundservice per e-post: kundservice@toyotafs.com eller på telefon 08-622 35 20 så hjälper kundservice dig vidare med ärendet.

Kan jag betala via autogiro?

Ja. För att börja betala via autogiro behöver du fylla i en anmälningsblankett. Lägg ansökan i ett kuvert och skicka den till Frisvar, Toyota Financial Services, Kund nr 122 060 500, 172 20 Sundbyberg. Du behöver inte frankera kuvertet, utan vi betalar portot.

Om du inte har möjlighet att skriva ut blanketten är du välkommen att återkomma per e-post eller kontakta oss på telefon 08-622 35 20, så skickar vi ut en ansökan per post. När autogirot är godkänt kommer det tydligt att anges längst ner på fakturan att beloppet överförs via autogiro. Om du under tiden får ett förtyckt inbetalningskort ber vi dig använda det så länge.

Kan jag betala via e-faktura?

Nej, tyvärr finns inte möjligheten att betala via e-faktura hos oss än. Det är något vi ser över, men vi kan i dagsläget inte säga när den tjänsten kommer att vara tillgänglig. Däremot går det bra att betala via autogiro. För att börja betala via autogiro behöver du fylla i en anmälningsblankett. Lägg ansökan i ett kuvert och skicka den till Frisvar, Toyota Financial Services, Kundnr 122 060 500, 172 20 Sundbyberg.

Du behöver inte frankera kuvertet, utan vi betalar portot. När autogirot är godkänt kommer det tydligt att anges på fakturan att beloppet dras via autogiro. Om du under tiden får ett förtyckt inbetalningskort ber vi dig använda det så länge. Aviavgiften kommer i samband med att du går över till autogiro att reduceras.

Hur gör jag om jag vill lösa mitt avbetalningskontrakt i förtid?

Det går bra att slutbetala ditt avbetalningskontrakt i förtid. För att göra slutbetalningen till oss kan du använda dig av inbetalningsuppgifterna på din senaste faktura. Du kan använda samma bankgironummer och OCR-nummer; det är bara för dig att ändra beloppet till det aktuella lösenbeloppet.

Hur gör jag om jag vill lösa mitt finansiella leasingavtal i förtid?

För att lösa ditt avtal i förtid behöver du göra en inbetalning till vårt bankgiro 5170-7404. Som referens vid inbetalningen anger du ditt kontraktsnummer, bilens registreringsnummer samt ordet "lösen". Efter att inbetalningen har registrerats hos oss kommer vi att ställa över bilen på er, och Transportstyrelsen kommer då att skicka ut ett registreringsbevis till er. För att du ska få det korrekta lösenvärdet så rekommenderar vi att du kontaktar vår kundservice.

Vad är standardräntan?

Vår standardränta är för närvarande 4,95% (oktober 2014). Vi rekommenderar att du kontaktar din närmaste återförsäljare för att få ett korrekt finansieringsförslag eftersom det är beroende på den bil och utrustning som du väljer. Avvikelser från vår standardränta kan också förekomma under tidsbegränsande kampanjer eller för vissa bilmodeller.

Frågor om Privatleasing

Toyota Flex Privatleasing är ett hyresalternativ där du efter sedvanlig kreditprövning kan få köra en helt ny bil utan att betala något i förskott. Det innebär att du varken behöver lämna någon bil i inbyte, sälja värdepapper eller ta av sparkapitalet för att finansiera bilen. Med privatleasing slipper du även oroa dig för värdeminskning eller försäljning av bilen, eftersom den återlämnas vid avtalets slut.

I Toyota Flex Privatleasing ingår service och vägassistans. Du hyr bilen under 36 månader. Leasingavgiften per månad är densamma under hela hyresperioden och avgörs av bilmodell, eventuell extrautrustning och hur många mil du förväntas att köra per år. Det enda som kan påverka leasingavgiften är eventuella ränteförändringar eller ändrad körsträcka.

Läs mer om ...

Cookies

Genom att surfa på denna webbplats accepterar du att Toyota använder cookies för att förbättra användbarheten och samla in data.  Ändra inställningarna för cookies här >